autolautat kulkevat tiuhaan Samuin ja mantereen väliä

Aamuhetki Nathonissa.  Nyt on tiistai 15.5. ja meillä pitkä paluumatka Bangkokiin edessä.  Istun parvekkeella ja katselen sumuista merta satamalaiturin suuntaan.  Lauttamme starttaa puoli kymmeneltä.

Tulimme eilen jo päivällä ja majoituimme pieneen hotelliin aivan sataman tuntumaan.  Iloinen yllätys oli tilava parveke, josta oli illalla upea näkymä auringonlaskun suuntaan.

näköala suoraan länteen parvekkeeltamme Nathonissa

Päivä vierähti hikisillä kaduilla ja mukavasti ilmastoiduissa kauppapuodeissa tuliaisostosten merkeissä.  Ostimme lisää matkalukemista kirjakaupasta, kookosöljyä tavaratalosta, käsintehtyä paperia paperikaupasta  ja currytahnoja Tescosta.

jatkuu keskiviikkona 16.5. Bangkokissa

Ilta pimeni, kun saavuimme matkalaukkuja raahaten tuttuun Evergreen Place hotelliin.  Me, jotka emme juuri luksusta harrasta, henkäisimme pitkän päivämatkan päätteeksi ihastuksesta, kun saimme kokonaisen huoneiston käyttöömme tarjoushintaan.  "Onni on kuuma suihku", totesin hartaasti, kun sain pestyä pitkästä aikaa kunnolla meriveden suolat ja rantahiekat hiuksista.

Tämä päivä on ollut sitten todellinen kaupunkilomapäivä.  Vietimme aamupäivän tunnit altaalla imien viimeiset auringonsäteet tarkasti talteen.  Minä olen käyttänyt kiltisti suojakertoimia tähän asti, mutta nyt tyydyin vain kookosöljyyn.  Kävimme testaamassa hotellin saunankin ja hämmästyimme, sillä siellä sai kunnon löylyt.

näyteikkunasomistukset ovat värikkäitä

Loppupäivä kului aitoon bangkokilaístapaan shoppailemalla.  Jättitavaratalot uuvuttavat kenet tahansa, saatikka tällaiset maalaiset.  Ohjelmassamme oli Siam Paragon ja Big C.  Food Market Paragonin G-kerroksessa oli elämys.  Jussi sai paistettua ankkaa ja minä sukiyaki mereneläviä.  Vielä suurempi elämys kerrosta alempana oli Siam Ocean Word, jonka vetonaulana on valtaisa akvaario.  Jätimme sen suosiolla väliin, sillä akvaarioita on tullut nähtyä ympäri Aasiaa.  Viimeksi Singaporessa Sentosan saarella.

Jussi hyvässä seurassa

Mutta kuka meistä on nähnyt 5D-elokuvia.  Me olemme.  Esitys oli yllättäen "Pikku prinssi".  Ja komea sellainen.  Kuvat vyöryivät päälle, tuoli myötäili ja henkäili elokuvan liikkeitä ja me jännitimme koko 15 minuutin esityksen verran, mitä seuraaavaksi tapahtuukaan.  Suosittelen!

kotimatkalla näimme kuuluisan Erawan alttarin,
joka on omistettu Brahmalle

Nyt meillä on meneillään viimeinen matkailta.  Jussi haki lähikaupasta voimajuomaa.  Viimeinen canastaerä on vielä selvittämättä.  Olemme toistaiseksi tasapisteissä, joten tästä illasta voi tulla pitkä.  Paluulento Suomeen starttaa jo ennen yhdeksää, joten aamuherätys on aikainen.  Vaan eiköhän tästäkin selvitä.